Kwaliteit
Apotheek Lorentzplein is HKZ-gecertificeerd
Apotheek Lorentzplein is per 1 augustus 2016 HKZ-gecertificeerd volgens de ISO 9001-norm. HKZ staat voor Harmonisatie en Kwaliteit in de Zorg. Het team van Apotheek Lorentzplein heeft met het behalen van het certificaat bewezen dat de werkprocessen van de apotheek voldoen aan de kwaliteitsnormen. Het HKZ-Keurmerk betekent dat een organisatie de zaken intern goed op orde heeft, de patiënt centraal stelt, betrouwbare resultaten presenteert en voortdurend werkt aan het verbeteren van de zorg.
Interne en externe audits
Om het certificaat te verkrijgen heeft Apotheek Lorentzplein alle werkprocessen beschreven, een risicoanalyse uitgevoerd en onderzoek gedaan naar tevredenheid onder klanten en personeel. Het resultaat is een kwaliteitshandboek, dat vanwege de sterke groei van de organisatie en de veranderingen die daarmee samenhangen geregeld wordt aangepast. Door geregelde interne en externe audits naar de werkprocessen handhaaft Apotheek Lorentzplein de kwaliteitsnorm die past bij de HKZ-certificering.
Kwaliteitszorg
Apotheek Lorentzplein investeert voortdurend in kwaliteit van de zorg. Kwalitatieve en verantwoorde zorg wordt geleverd door het verstrekken van kwalitatief goede producten. Tevens is een op maat gemaakt zorgaanbod afgestemd met de verschillende zorgverleners, d.m.v. regelmatig overleg met verschillende disciplines. De juiste informatie en een goede begeleiding bij het verstrekken van de medicijnen maakt het de cliënt mogelijk om goed en verantwoord met geneesmiddelen om te gaan.
Heeft u een klacht over de apotheek?
Bent u over bepaalde zaken minder tevreden? Daar kunt u iets mee doen. Onze apothekers en de apothekersorganisatie KNMP helpen u graag bij het oplossen van uw probleem. Lees hier wat u kunt doen met uw klacht. Als het beter kan, dan horen wij dat graag.